معرفی کالاها و محصولات ایمنی

در این وبسایت جدیدترین اخبار و محصولات بخش ترافیک و ایمنی مورد بررسی قرار میگیرد.

معرفی کالاها و محصولات ایمنی

در این وبسایت جدیدترین اخبار و محصولات بخش ترافیک و ایمنی مورد بررسی قرار میگیرد.

  • ۰
  • ۰

اگر با جستجوی کلیدواژه چراغ محوطه ای  یا کلمات مشابه با هم به این مطلب رسیده‌اید، یا از طرف شهرداری منطقه مسئول خرید چراغ پارکی شده‌اید یا تصمیم دارید برای حیاط منزل خود از شیوه نورپردازی جدید استفاده کنید.

چراغ محوطه ای و نقش اصلی آن

 قبل از هر چیزی باید بدانیم که چراغ محوطه ای چیست و به چه دلیل از آن استفاده می‌شود؟ چراغ‌های محوطه ای لامپها و چراغ‌هایی هستند که به شکل‌های مختلف در یک محوطه بزرگ نصب شده و به زیبایی و نورپردازی آن کمک می‌کنند. این تعریف بسیار جامع و کلی است که تقریباً همه محصولات مربوط به این حوزه را شامل می‌شود. اگر بخواهیم به شکل تخصصی این موضوع را بررسی کنیم، لازم است که نقش چراغ محوطه ای را بشناسید، این ساده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه هر نوع چراغی است که امکان تولید نور دارد. این کاربرد بیشتر به لامپ‌ها و چراغ‌هایی اختصاص می‌یابد که برای زیبایی محوطه و نورپردازی آن استفاده می‌شود.

انواع چراغ محوطه

با توجه به سه وظیفه اصلی و کلی که برای چراغ‌های محوطه ای معرفی کردیم، الان با خیال راحت‌تر و با استناد به اطلاعات کامل‌تری می‌توانیم انواع چراغ محوطه را معرفی کنیم و کاربرد هر کدام از آنها را ذکر کنیم:

چراغ آویز پارکی

لامپ‌ها و چراغ‌هایی بزرگ و کوچک هستند که در محوطه پارک نصب شده و برای روشنایی و نورپردازی داخلی پارک استفاده می‌شوند. این چراغ‌ها در مدلهای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند و معمولاً یک سیستم جانبی برای نصب کردن و آویزان کردن آنها نیاز است.

چراغ پارکی

دسته‌ای کلی از چراغهای محوطه ای هستند که به شکل خاص و منحصر به فرد برای پارکها طراحی شدند. این چراغ‌ها ممکن است به صورت چراغ آویز پارکی باشند یا امکان نصب  آنها بر روی سر لوله یا پایه چراغ وجود داشته باشد. نسل جدید این چراغ‌ها به صورت خورشیدی بوده که نیازی به استفاده از سیم و سیم کشی ندارند.

چراغ دیواری حیاط

این شاید محبوب‌ترین گزینه در بین چراغ‌های محوطه ای باشد که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. نصب این چراغ‌ها به کمک پیچ و مهره و رولپلاک انجام می‌گیرد که در دو مدل روی دیوار و سطح دیوار ساخته می‌شوند.

چراغ سردری

این چراغ‌ها نسبتاً بزرگ و با توانایی پخش نور بالا هستند که بطور ویژه بر روی سردر حیاط‌های بزرگ و ویلاهای بزرگ نصب می‌شوند. این چراغ‌ها جنبه تزیینی کمتری دارند و در آنها بیشتر بحث نورپردازی و روشنایی محیط در همان محدوده اهمیت دارد.

کاربرد چراغ محوطه

موضوعی که در اینجا اهمیت دارد این است که به چه شکلی از چراغ محوطه ای استفاده شود و نقش آن در حوزه‌های مختلف به چه صورت است. در ابتدای این متن، سه نقش متفاوت برای این چراغها در نظر گرفتیم که نحوه استفاده از آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما حالا می‌خواهیم بدانیم که کاربرد چراغ محوطه ای به چه صورت است و چه کسانی می‌توانند از آنها استفاده کنند:

کاربرد شخصی

چراغ‌های محوطه ای به عنوان یک محصول پر کاربرد در منازل مسکونی و در کاربردهای شخصی معرفی می‌شود. شما چه در یک خانه ویلایی نسبتاً کوچک در مرکز شهر زندگی کنید یا یک ویلای بزرگ در شمال کشور داشته باشید، مسلماً هم بحث روشنایی برای شما اهمیت دارد و هم سعی می‌کنید نورپردازی و زیبایی محوطه خود را به شکل‌های مختلف تحت تأثیر قرار دهید. چراغ محوطه ای و چراغ محوطه ویلا دو نمونه از کاربرد شخصی این چراغ‌ها هستند که ممکن است به صورت آویز یا به صورت دیواری استفاده شوند و رنگهای مختلف آنها به کار گرفته شود.

موارد تاثیرگذار بر قیمت چراغ محوطه ای

 با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که شرکت‌های متعددی در زمینه فروش چراغ دیواری و چراغ محوطه باغ فعالیت می‌کنند و در عین تعجب قیمت محصولات آنها با یکدیگر متفاوت است. مسلماَ باید عامل‌های متفاوتی در انتخاب قیمت چراغ‌ها نقش داشته باشد که باعث ایجاد چنین تفاوت‌هایی می‌شود. برای درک این موضوع و آمادگی شما برای مواجهه با شرایط مختلف، چند عامل تاثیرگذار بر قیمت چراغ محوطه را در ادامه معرفی می‌کنیم:

نوع چراغ و نحوه نورپردازی آن

وقتی که قصد خرید یک محصول برای نیاز خود دارید، لازم است که این انتخاب با توجه به نیاز و هدف شما انجام گیرد. حالا ممکن است برای یک هدف چند گزینه وجود داشته باشد که هر کدام از آنها سطح بازدهی و عملکرد متفاوتی دارد. شما می‌توانید یک پروژکتور خورشیدی را با یک چراغ پارکی پایه کوتاه مقایسه کنید که هر کدام از آنها عملکرد متفاوت و نقش متفاوتی دارند. حتی برای ساخت این چراغها از مواد اولیه متفاوتی استفاده شده است که روند ساخت آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 پس طبیعی است که انتظار داشته باشیم قیمت پروژکتور خورشیدی با قیمت چراغ پارکی پایه کوتاه متفاوت باشد و همین وضعیت در مورد محصولات مختلف و انواع مختلف چراغ‌های محوطه ای هم وجود دارد. 

کلام آخر

 در این مطلب سعی کردیم که به جزئیات زیادی در مورد چراغ‌های محوطه ای و انواع مختلف آن‌ها بپردازیم و در مورد فاکتورهای مختلف و تاثیرگذار بر قیمت آنها و روند خرید این محصولات صحبت کردیم. اما به عنوان یک شرکت و فروشگاه اینترنتی فعال در این حوزه چند توصیه کوتاه به شما داریم که حتماً در جریان خرید و انتخاب این چراغها به آن توجه داشته باشید:

·         اگر به فکر خرید اینترنتی چراغ محوطه ای هستید، حتماً از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد تجارت الکترونیک خریداری کنید؛

·          در انتخاب چراغ و تناسب آن با نیاز خود حساسیت بالایی داشته باشید تا در گام‌های بعدی از انتخاب خود پشیمان نشوید؛

·          اگر قصد خرید چراغ برای یک محوطه نسبتاً کوچک دارید، سعی کنید مسائلی مانند حجم نور و همچنین حجم جریان الکتریسیته مصرف شده را در نظر بگیرید که امکان استفاده از آن در بلندمدت را داشته باشید.

·         اگرچه چراغهای محوطه خورشیدی مصرف انرژی بالایی ندارند و در بلندمدت به نرخ بازگشت سرمایه شما کمک می‌کنند، اما به خاطر داشته باشید که برای فضاهای کوچک و محوطه‌های منازل مسکونی چندان پیشنهاد نمی‌شوند.

·         حتماً در انتخاب چراغها به موارد مختلف دیگری مانند تعداد وات چراغ، تعداد آمپر مورد نیاز و همچنین میزان مصرف چراغ توجه داشته باشید تا از انتخاب آن پشیمان نشوید.

در انتها باید متذکر شویم که خرید چراغ و انتخاب آن برای محوطه تقریباً یک موضوع تخصصی است و از یک مشاور یا از فروشنده بخواهید که در این مورد به شما کمک کند. برای پاسخ دادن به ابهام بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ایمن ترافیک در تماس باشید. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی